sarawestelius

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Sara - 20 januari 2011 14:52

Maximilian var till tanläkaren för första gången i sitt liv idag.   Men precis som jag trott så ville han inte visa sina tänder, så vi ska få en ny tid om ett halvår istället.   Har nyss ätit mat från donken och nu sitter jag och väntar på att Micke ska komma hem från jobbet, sen ska jag ta en promenix med dogsen tänkte jag. Skulle ha städat idag också, men tror jag tar och gör det imorgon istället.   


Ha det gott alla som förtjänar det!  


/S 

Av Sara - 20 januari 2011 08:01

Ja det är lite roligt faktiskt hur folk reagerar på helt normala saker, men eftersom det inte blir bra för dom då så måste man bli arg på någon som behöver precis samma sak och har mer rätt till den. Hade det varit tvärt om hade det garanterat inte varit något konstigt alls.

Men det ska bli skönt att kunna gå runt på centrum och slippa ångra att man sagt vad man köpt eller ska köpa så man slipper fundera på om personen ska köpa även den grejen.   


Det som är ännu roligare är att personen inte märker det alls, eller låtsas väl som det, för som jag skrev förut, har man tvångstankar om att köpa grejer en "kompis" ska köpa så har man.   


Jag säger inte att det inte är ok att köpa lika grejer någon gång, MEN, när man ser tecken på det heeela tiden börjar det gå alldeles för långt, spec när det till och med blir att personen köper grejer som den från början varit negativ till, då är det fan sjukt.   


/S

Av Sara - 20 januari 2011 07:06

God morgon.

 

Inatt har jag inte sovit så mycket, det började med att grannen bråkade med någon inne i hans lägenhet och sen vidare ut i trappuppgången, Alizza blev galen men vi fick till slut med henne i till sovrummet igen så hon låg där och bara lyssnade. När det till slut blev tyst lyckades jag somna om en sväng MEN då ska det självklart komma ett jävla sms! Svarar på sms:et och tänker fortsätta sova, när jag känner att jag är på väg att somna hör man hur det kommer 2 bilar som stannar, då är det snuten och ambulansen som gick upp till grannen. När dom till slut åkt därfrån vart det tyst och vi kunde sova igen. Men, när jag släppte in hundar i morse ser man hur trappuppgången är full av blod. Mysigt värre alltså! Så jag ska försöka hinna på vaktmästarna idag så dom får se till att det städas bort på dirren.


Man kunde ju faktiskt ha lite trevligare grannar, det är inte första gången det här händer.


Maximilian har vaknat och sitter i soffan och myser framför en film, Troy & Sally har kommit, så nu väntar jag på att Sigge ska komma också.   


Idag ska Maximilian till tandläkaren för första gången, dom ska bara titta på tänderna, det har jag sagt till Maximilian med och han säger bara ja, så vi får se om han tänker gapa när vi är där.  


/S

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards