sarawestelius

Alla inlägg under november 2011

Av Sara - 30 november 2011 18:23

Halloj!


Gick och köpte mig ett par vinterskor idag, konstigt nog kändes det bara som onödiga pengar även fast jag behövde nya, jag tycker att det är så mycket roligare att köpa saker till Maximilian, Micke och Alizza :)


Här kommer en bild på nya dojjorna;


 


Först tänkte jag köpa dom i vita men kom sedan på att det hade varit ett osmart val med tanke på alla hundpromenader och utelek med Maximilian så det fick bli dom svarta, men dom såg ju inte så dum ut dom heller ;)


"Råkade" även köpa en till julklapp till Maximilian, haha! Det är så svårt att låta bli! :) Det ska bli så roligt att se när han öppnar alla julklappar, det är lycka i mina ögon, att sitta och titta på honom när han blir så otroligt glad :)



Nej nu ska jag hoppa in i en dusch och sen mysa med pojkarna och voffen våran :)



//S

Av Sara - 30 november 2011 06:26

God morgon!


Har som vanligt varit vaken sen kl 06:00, just nu sitter jag och väntar på daghund nr 2. :)


Innan jag klev upp i morse tittade jag vädret på mobilen, och jag HOPPAS VERKLIGEN att det stämmer för där stog det att det skulle bli minus & snö på tisdag!!!!! :)) På måndagen kunde det bli 1 eller 2 plusgrader & snöblandat regn. Nu hoppas jag verkligen att det stämmer så vi får snö nån gång!


Ska in till Centrum nå nån dag och köpa nya vinterskor till mig, eftersom mina håller på att pajjar totalt nu.. Tur att jag märkte det innan det blev snö ialf ;) Behöver nya täckbyxor också, men det skulle jag få av pappa :) Skönt, då behöver jag inte spendera alla pengar på "tråkigheter" ;) Det är ju mycket roligare att köpa grejer till Maximilian, Micke & Alizza än till mig själv. :)



Nu ska jag plocka fram kläder till Maximilian och se till att han byter om så vi kommer till dagis i tid :)



Ha det gott!


//S

Av Sara - 29 november 2011 13:26

Ja idag blev det lite julklapps-shopping! :) Nu är alla klappar till Maximilian klart, förutom 1 grej som vi köper nästa månad istället. Sen vet man ju aldrig om man köper något mer, om man råkar hitta något roligt ;) Hihi. Gick även till Fujifoto och beställde julkort med Maximilian & Alizza på som ska skickas till släkten! :) Dom kommer bli superfina!


Nu ska jag gå ut med alla voffarna sen ska jag ta tag i disken...



Ha det gott!


//S

Av Sara - 29 november 2011 06:43

Hej hopp!


Klev upp som vanligt strax före kl 6 för att släppa in första daghunden, nu sitter jag och väntar på daghund nr 2 :)

Maximilian ligger fortfarande och sover så om han inte vaknar snart måste jag gå och väcka honom, så vi hinner till dagis i tid. :) Jag som ändrade tider på dagis till lite tidigare för att han har vaknat samtidigt som mig den senaste tiden, men den här veckan verkar han trött. :)


Nu kommer nästa vovve... Ha det gott!


//S

Av Sara - 28 november 2011 14:49

Halloj!


I morse gick jag till Farsta strand och köpte ett dragsele till Alizza, så nu väntar vi ännu mer på snön så hon kan dra Maxmilian :) Här kommer en bild på selet;



  



Har även varit in till Centrum en sväng idag och köpt lite mer julklappar åt Maximilian. :) Men nu börjar fantasin ta slut på vad han ska få, måste ju hitta på lite fler grejer känner jag :)



Nu ska jag ut med dogsen! Ha det gott!


//S

Av Sara - 28 november 2011 06:35

Ja och så var det måndag igen då, första daghunden för idag kom som vanligt kl 06:00. Nu sitter jag och väntar på att Maxmimilian ska vakna så jag kan gå ut med Alizza och sen lämna honom på dagis :)


Hoppas verkligen att det går fort till jul nu, längtar som en tok! Fast, jag måste köpa klart julklappar först ;) Haha, men det gör jag nog den här veckan skulle jag tro.


Nu ska jag slänga i mig lite frulle.


Ha det gott!


//S

Av Sara - 27 november 2011 17:56

Hej hopp!


Idag har vi julpyntat här hemma :) Och så fikade vi lite julmust ( apotekarnas såklart!) och lussebullar! :) Hur mysigt som helst. Dock så känns det riktigt trist när man tittar ut genom fönstret och ser att det inte finns någon snö :( Hoppas verkligen att det kommer massor med snö snart!


Och imorgon börjar en ny vecka igen, då ska jag nog ta den promenad till Farsta strand för att köpa ett dragsele till Alizza :) Och så ska jag såklart föröska köpa lite mer julklappar. :) Ska nog gå till fujifoto och fixa julkort på Maximilian & Alizza tror jag :) Har ju ett superfint när dom sitter brevid varandra i en varsin tomteluva.   Tror släkten skulle uppskatta att få hem ett sånt julkort i brevlådan. :)



Nu ska jag ta mig ett glas julmust och mysa med pojkarna & voffen   



//S

Av Sara - 26 november 2011 19:12

Idag var vi till Centrum och kikade lite, vi köpte en ny snowracer till Maximilian, så nu längtar vi ännu mer till snön! :-) Efter vi var klar i c gick vi hem och jag tog med mig Alizzaa för att träffa en hund som ev. Ska börja vara här på dagarna :-) Det funkade jättebra mellan henne och Alizza så detta blir nog kanon :-)När vi hade pratat klart och låtit hundarna hälsar klart gick jag och lämnade Alizza hemma och gick sen vidare till Centrum igen :-) Köpte 2 julklappar till Maximilian, så skönt att sätta igång med julshoppingen! :-)Nu ska jag mysa med pojkarna och voffen :-)//S

Ovido - Quiz & Flashcards