sarawestelius

Alla inlägg under april 2012

Av Sara - 19 april 2012 11:32

Nu börjar jag bli riktigt tjöck igen



 

Måste köpa på mig lite nya mjukisbyxor när jag får pengar för alla mina jeans sitter för tajt nu ;)




Nu vet jag varför jag kan ladda upp vissa bilder, det funkar att ladda upp dom från iPhonen men dom jag tagit med kameran laddas aldrig upp... Så om jag orkar ska jag ta kort på tapeterna med iPhonen nån dag å ladda upp :p





Nu ska jag ut med dogsen, ha det gott!



//S


Av Sara - 12 april 2012 13:39

Tror fan att det har regnat hela veckan =) Men inte gör det mig något, det är mysigt att ta en promenad i regnet =)


Har bara en daghund här idag, och så har jag varit ut på promenad med en annan, lungt och skönt =) Och imorgon har jag bara en hund som jag går iväg och rastar, sen kommer Mickes mamma & syster, då får dom följa med och hömta Maximilian på dagis och han vet inte ens att dom ska komma, ska bli roligt att se hur han reagerar =)


Till sommaren ska vi köpa oss en bil igen, så som vi saknat bil! =) Kanske blir köp lite tidigare lite beroende på om vi inte klarar av att vänta ;) Haha. Har suttit och kollat på ny bilstol åt Maximilian eftersom han har blivit för liten, och han ska självklart ha en Blixten mcqueen stol ;) Och så hittade jag ett matchande "sparkskydd" med plats för leksaker i, men blixten då ;) Så det ska jag beställa när vi fått hem bilen :)) Vi velar fram och tillbaka vad för bil det blir, vi väljer mellan ; Audi, SAAB eller Volvo och just nu så är vi mest sugen på SAAB =)



Och jag försöker fortfarande att få upp bilderna på tapeterna men det händer ingenting alls när jag trycker på "ladda upp", blir galen!





Nej, nu ska jag ta och städa lite och sedan gå ut med Alizza&Sally =)



//S

Av Sara - 11 april 2012 14:38

Jag blir galen på den här bloggsidan, varje gång jag ska lägga ut bilderna på nya tapeterna så funkar det inte!!!


Den här veckan har varit lugn med daghundar, igår och idag har det varit 2 här och imorgon blir det bara 1, skönt när det är lite lungt ibland :) Har iof tagit ut Svea också på i veckan, men det är bra mycket softare ibland känner jag med hundarna som jag går iväg och tar ut på promenad än att ha en massa hemma ;) Funderar på att skaffa ännu en "rastninghund" faktiskt :) Funderar även på att ta emot en till daghund här hemma, men då läre det väl bli en till amstaff kan jag tro, har ju bara amstaff/pitbulls förutom EN chihuahua, det är nog inte så många som vill lämna sina småhundar med ett sånt gäng... Tråkigt nog! Trist att folk ALDRIG kan förstå att det är ägaren det sitter i hur hunden blir, vilken ras det än är!

Det är lustigt som så många säger att amstaffs/pitbulls är farliga/elaka och märdarhundar, men på ALLA mina promenader möter jag små irriterande kaxiga jävla småhundar som skäller och morrar medan mina hundar bara kollar och går förbi, tror faktiskt aldrig att det har hänt att någon annan hund gjort så mot oss på promenaderna, det är mest småhundarna som beter sig illa, och varför det är så beror såklart på ägarna, oftast är det ju gamla kärringar och gubbar som har dom, och dom verkar inte tycka att det gör något eller att det inte är något fel med att deras hundar är ettriga skälliga jävlar, dom jag brukar möta säger ALDRIG åt sina hundar som skäller.. Ttåkgt med sant, borde finnas bättre koll på folk med hund, alla borde inte få ha hund.. Lika med alla jävlar som har sina hundar lös, det blir jag så jävla galen på! Där har man anledningen till varför det blir hundslagsmål, så vill man slippa det så koppla hunden för fan! Och det är inte bara det som är jobbigt med att folk har hundarna lös, det finns andra som kommer med tikar som löper, och det uppskattas INTE att det kommer fram massa lösa hundar då kan jag lova, det finns folk som är hundrädd och dom som har sina hundar lös har väldigt SÄLLAN pli på dom så dom lyssna eller så låter dom bara sina hundar springa fram till allt å alla. patatiska människor!



Av Sara - 10 april 2012 08:51




Ja, Maximilian ska bli storebror :) I Oktober.   

 

Av Sara - 3 april 2012 09:40

Nä jag fattar fan inte varför det inte går att lägga upp bilder på bloggen längre!!  Måste vara min jävla data som är efter..!? Får väl testa lägga upp från mobilen när appen kommer till iphone :)



Har bara 2 daghundar här idag så det är rätt lungt här hemma :) Passar därför på att städa lite, men var tvungen att ta en paus, är så mycket att städa sen helgen ;) Blir så lat på helgerna så orkar inte hålla efter så bra då ;) Oftast får jag energi till städning på söndagar men  det blev inte så den här gången ;) 



Nej, nu måste jag återgå till städningen och sen ut med dogsen



Ha de gott!


//S 

Ovido - Quiz & Flashcards