sarawestelius

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sara - 28 oktober 2011 12:04

Hej hopp!

 

 

Idag har Johnna varit hit på en snabbvisit och köpte en av mina barnvagnar, herregud det måste ha varit år sedan jag träffade henne sist, så det var trevligt :)

 

Fick reda på idag att Uffe kommer ikväll, tanken var att han och mamma skulle komma förbi en sväng imorgon innan dom ska på hockey men ja Uffe kommer ikväll och mamma kommer imorgon :)

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Över till något helt annat...

 

Jag är så trött på att bli sviken gång på gång, jag vet innerst inne när du säger att du har slutat att det egentligen inte stämmer men ändå så väljer jag gång på gång att lita på dig och tro på dig.. Nån gång kan du väl ändra på dig på riktigt?! Du har så många som behöver länge till! Min önskan är att du en gång, väldigt snart slutar på riktigt.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

// S

Av Sara - 27 oktober 2011 06:58

Nu börjar jag bli RIKTIGT jävla EXTREMT trött på skjutkåta fega jävla människor!!


Ungvargar kan te sig något nyfikna då de lämnar sin flock och kanske närmar sig bebyggelse och får stämpeln som farliga och orädda då de ännu inte lärt sig livets alla svårigheter. Det var det som gjorde att sådana vargar en gång blev början till dess kusin, hunden, människans bästa vän.



Visst är det tråkigt när en hund blir skadad eller dödad av en varg, men för det första: Vi VET mycket väl att vi har varg i skogarna så släpper man sin hund så får man vara beredd på att något kan hända, man får skylla sig själv helt enkelt. Vargarna precis som våra hundar skyddar sitt revir! Så skyll inte på ett djur som har sina instinkter för i helvete! Och så kan jag tillägga att dessa varghatar som bara är skjutkåta antagligen inte bryr sig så mycket om sina hundar, dom har dom nog mer eller mindre för att kunna ha något att skulla på för att få skjuta varg. En sak till som är lite roligt är ju att jägarna som måste känna sig väldigt liten i byxan som måste skjuta oskyldiga djur för att TRO att dom är man tävlar med vargen om älgen, men allvarligt talat, ska en lyxsport få bestämma över rovdjursarter? Vi lever i ett modernt samhälle och vi behöver inte skjuta älg för att överleva! VARGEN BEHÖVER ÄLG FÖR ATT ÖVERLEVA, och många djurarter lever på det som kadaver som vargen lämnar.


Vargen tar får, såklart dom tar maten som inte är riktigt inhägnad, men det finns en mycket enkel lösning till detta, sätt upp riktigt skydds-stängsel!


Ni klagar på att vargen börjar komma för nära era hem? Men bor man i naturen så får man vara beredd på att se skogens djur! Människan måste lära sig att leva med naturen!

 

Vi människor ska inte tro att vi har ensamrätt på världen!



Måste också tillägga att nu vill jag fan inte höra " du bor väl i stan" för då kan jag informera er om att jag har bott i Hälsingland i hela mitt liv till för 3 år sedan och innan vi flyttade så bodde vi vid voxnareviret och min åsikt om varg har ALLTID varit samma som nu!




//S

Av Sara - 19 oktober 2011 14:56

Det är lite vidrigt med vuxna människor som beter sig som småbarn, dom vet helt enkelt inte hur man ska bete sig som vuxen. Är man vuxen bör man ju också vara mogen, då vet man att man tar ansvar för sitt.. Men vissa mognar aldrig tydligen.


Jag anser inte att någon som inte kan betala för något som är deras ansvar är vuxen, det är bara omogna folk som inte vuxit upp än, eller så är ni kanske bara för fattig för att kunna stå för det, men då borde man inte riskera att man blir skyldig någon pengar heller,


Hade jag lämnat min hund hos någon som sedan förstörde där så hade jag ABSOLUT betalat för skadorna, vare sig jag var sams eller ej med den som ska ha betalt! Jag menar, det gör väl alla normala människor? Men ja, nu handlade det väl iof inte om så normala människor heller, tydligen.    


Över till något helt annat;

Herregud vad jag längtar till julafton, snö, julmust, julskinka, julpynt, lek i snön med min underbara familj   Julen & vintern är mer än välkommen!!!

 

Sitter och funderar lite på vilken skärmvägg jag ska köpa, har hittat 2 som jag gillar;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Beslutsångest!! :O

 

 

 

//S

 

 

 

 

Av Sara - 17 oktober 2011 14:49

Halloj!

 

Tråkigt att helgen redan är slut, hoppas det går fort till nästa ;)

 

Igårkväll sa Maximilian med sin ledsenläpp att han ville leka med Hampus, och i morse sa han det med, och det gör så ont i mitt hjärta då :( Jag önskar vi kunde bo där uppe så dom kunde leka varje dag om dom vill...  

Skulle det se bättre ut med jobb där uppe så skulle det inte finnas något att tveka för...

 

 

Nu ska jag gå ut med dogsen igen...

 

 

Ha det gott, ni som förtjänar det.

 

 

//S

 

Av Sara - 13 oktober 2011 07:17

Morrn morrn! Dåligt humör efter att man loggat in på facebook ;)




Jag är så trött på att logga in på facebook och se alla mammor bara klagar och klagar på att dom inte får sova när dom vill, städa när dom vill osv, ni borde väl ha fattat att när man skaffar barn så får man anpassa sig efter dom?! Visst, om man klagar någon gång ibland att man är sliten, men VARJE dag ser jag samma personen som bara klagar och klagar..Funderar därför att rensa lite på fb-listan ;) Det är ju lite extra irriterande när just dessa personer blev irriterad på andra mammor som gjort likadant, men det är väl helt okej att göra det själv... tydligen.    ;)






Ha det gott, alla som förtjänar det!



//S




Av Sara - 10 oktober 2011 17:14

Halloj!

 

Helgen spenderade jag och Maximilian i Hälsingland   Hade det superbra där med släkten. På fredagen sov vi hos Sabina, käkade chips, drack coca-cola och kollade på tv hela kvällen, mys! På lördagen var jag på dop för lilla Albin, och det var så fint och så kul att träffa dom igen.   Efter dopet hälsade vi på farfar och sen åkte vi till mamma i röste och sov kvar där, Sabina var också med. På söndagen var det dags att åka hem igen, men först åkte jag, Maximilian, Sabina, Hampus & Hilma in till Bollnäs och köpte med oss Maxmat hem till Sabina och myste, efter det kom Johan och hämtade upp mig och Maximilian för att sen åka vidare hem till Sthlm... En helg går ju faktiskt lite för fort, men det var också skönt att komma hem till Micke och Alizza   

 

 

Nu är det dags för lite käk.

 

Ha det gott! ( Ni som förtjänar det )


//S  

 

 

 

Av Sara - 3 oktober 2011 06:42

God morgon!


Klev upp för ungefär en timme sen och släppte in daghund nr 1 för idag.. Det är så surt att helgen är slut, den har varit toppen! Skansen i lördags var jättemysigt, och man blev så glad när man såg hur roligt Maximilian hade! :)) Det var tråkigt när vi skulle gå därifrån men lillkillen fick ialf köpa med sig lite roliga grejer som minne därifrån! :) Igår var vi inne i centrum till affärerna öppnade och då blev det såklart en leksak till Maximilian och jag hittade en present till Theresa som blir hela 1 år, en present till lillebror Hampus som nyss har fyllt år och en dop-present eftersom vi ska på Albins dop nästa helg!! :)


Nu börjar det bli dags för frulle känner jag. Ha det gott!   

Av Sara - 1 oktober 2011 17:19

Halloj!


Idag har vi varit på skansen och haft det supermysigt! :) Maximilian hade det jätteroligt, jag & Micke också!   Vädret var helt okej, soligt men ändå lite kyligt i luften   


Nu ska vi mysa i soffan resten av dagen/kvällen. :)


För er som har mig på facebook så finns det massor av bilder från skansen där, tänkte att jag ska ladda upp nån bild här också, men inte idag, så håll utkik! :)




Ha det gott!



//S

Ovido - Quiz & Flashcards