sarawestelius

Alla inlägg under februari 2012

Av Sara - 23 februari 2012 09:54

Hej hopp!


I morse vaknade Maximilian med feber och hosta, stackaren! ;( Och så typiskt att nästan alla daghundar är här idag... Blir inte att komma ut lika ofta som vanligt, men inte så mycket att göra något åt.. Maximilian somnade om en liten stund tidigare i morse och han verkar lite piggare nu iallfall, nu sitter han och äter saltgurka och kollar på Lejonkungen :)


Som tur är så kommer Micke hem någorlunda tidigt idag eftersom han jobbar natt den här veckan, så då kan han vara med Maximilian så jag kan springa in å ut med hundarna ;) Haha...




Nu ska jag mysa ner mig med min sjukling i soffan. <3



Ha det gott!


//S

Av Sara - 22 februari 2012 19:12

Halloj!


Igår frågade Johan om han fick bjuda oss på mat, det skulle vara en överrasking för Micke så jag fick knipa käft för honom ;) Haha.. Så vi gick och mötte Johan när han kom från jobbet och gick till O´learys, och när vi kliver in så står filuren Fredde där!! Haha, så jag blev också överraskad eftersom jag inte hade en aning om att han var här :p Haha, det var supertrevligt och vi åt jättegott! Maximilian var såå duktig också, när han hade ätit klart ville han gå hem men väntade öndå snällt tills alla andra var klar :) Vi gick sen vidare hem till oss, Micke, Johan & Fredde drack sig lite.. Ja, jag också FAST Coca-cola SÅKLART :p Men lämnade dom själv och gick och la mig i skaplig tid för att orka upp och ta hand om alla dogsen :) Tack Johan & Fredde för en supertrevlig kväll!



Idag har varit en softardag, alla dogsen verkade så trötta, dom lekte knapp, haha :p Maximilian var på dagis som vanligt, han har inte ens tid att säga hej då till mig nu för tiden :( Hihi :) Är så glad över att han trivs så bra på dagis! Jag, Micke, Fredde och Johan satt och väntade på att klockan skulle bli 10:00, för vi trodde ju att dom öppnade då, men när vi kommer fram såg vi att dom öppnade kl 09:00, sååå vi hade suttit hungrig en timme i onödan!! :p Haha.. Sen gick vi hem till oss igen, jag var ut med dogsen som vanligt, sen soffhäng, och Fredde fick mig att ta hem nå jävla spel till mobilen som jag aldrig trodde jag skulle fortsätta med, men det var fan svinkul ;) Haha...




Nu blir det kolla tv med pojkarna,  Maximilian kollar på the smurfs och kl 20:00 början tunnelbanan på 5an, svinbra! :)



Ha det gott! ( ni som förtjänar det )



//S

Av Sara - 20 februari 2012 18:18

Idag kom vaktmästaren och kollade på taperna i hallen & vardagsrummet eftersom jag sagt att jag vill tapetsera om, och det blev ett JA ! =) Så ikväll har jag valt tapet, ska visa honom imorgon vilken det ska va sen får han skicka hit målarn =D Blir mörkare tapeter, lägger såklart ut bild när det är gjort... Dock kan det ju ta ett tag antar jag..



Idag har jag haft en lugn dag, ingen daghund och Maximilian på dagis som vanligt.. Så jag och Alizza har varit på promenad för oss själva =) Sen har jag städat lite, och kollat tapeter ;) Gick och hämtade trollungen tidigare på dagis, men han hade ju inte så bråttom med hem =p



Nu ska jag gå och duscka & tvätta håret på Maximilian, sen blir det soffäng & mys med pojkarna <3


Ha det gott ! =)


//S

Av Sara - 17 februari 2012 11:48

Äntligen är helgen här, gud så skönt!! Dock så har Micke beredskap och det ser ut att bli snö i helgen så han får säkerligen åka ut och jobba.. Men för mig blir det ju skönt med helg ialf ;) Haha...


Åt lunch från donken idag, varför vet jag inte? Kom inte på något annat att köpa och var så jävla hungrig, så då blev det smidigt liksom... Men ville egentligen inte ha lunch därifrån... Tycker tydligen inte om donkenmat längre :p och HATAR folket som alltid är där och handlar, dom kan fan inte prata i normal ton, blir galen.. Ska försöka skippa donken på heltid ;)



Nu ska jag gå ut med dogsen sen blir det som vanligt att städa lite =)



//S

Av Sara - 15 februari 2012 09:20

Hej hopp!!


Känner en väldigt massa längtan upp till Hälsingland, vill träffa min älskade släkt och mina underbara vänner... Men vet inte riktigt när vi kan åka upp :( Hoppas verkligen att det blir snart ialf...



Det är alldeles för varmt för mig ute nu -2!!! :( Kom igen, vi kan väl få ha -10 åtminstonde!!? Och jag blir så trött på allr gnällande om snön och kylan, har svenskarna missat att vi bor i Sverige? Snön duger tydligen bara när det är julafton... Haha.. En annan har hellre vinter året runt.. Visst kan det vara skönt med värme ibland men kylan är 10 gånger bättre...



Nej, nu ska jag ut med dogsen sen blir det krypa ner i soffan en stund :)



//S

Av Sara - 14 februari 2012 12:16

Halloj!


Ja det blev inga fler bilder på hemmet, glömde helt bort det och nu orkar jag inte kirra det ;) Haha



Idag har jag och Micke varit förlovade i 5 år!! Tiden går så jäkla fort! I sommar har vi varit tillsammans i 6 år, ser framemot många fler! <3


 



Idag är det väldigt lungt här hemma, bara 2 daghundar :) Skönt det med ibland, med lite slappa dagar ibland ;)

Ska nog ta och städa lite ( som vanligt ) haha, men när man har barn och hund så behövs det alltid städas ;) Men det gör mig inget :)


Vill tillbaka till Hälsingland också, men får inte jag eller Micke tag på något vettigt jobb där uppe är det inte på tal om att flytta tillbaka.. Så jag hoppas att det löser sig.. :)



Ha det gott!


//S

Av Sara - 6 februari 2012 17:49

Halloj! Idag blev jag ledig så har passat på att städa lägenheten och möblerat om i vardagsrummet, tror det blev bättre än förr :) bilden jag la upp idag är taget efter att jag möblerade om. Skulle ha tagit mig till Ikea och köpt ett nytt soffbord, tror jag ska köpa ett lika som vi redan har fast ett mindre :) eller om man kanske hittar något annat schysst! Och nästa månad fyller Maximilian år, 4 år blir han! :O!!! Herregud, tiden går så fort, alldeles för fort.. Och jag vet inte alls vad jag ska köpa för skoj åt honom än, han har ju det mesta och hur mycket bilar/traktorer som helst.. Vill ju inte köpa massa saker som han redan har men det är ju bilar och såna grejer han gillar bäst.. Aja, ska kika lite i Centrum i helgen och se om jag hittar något roligt :) Nu blir det tv med pojkarna :) // S

Av Sara - 6 februari 2012 11:02

Slänger ut lite nya bilder på våran lägenhet, glömde dock ta kort inne i Maximilians rum och i köket :p



Sovrum


  

   Sovrum


 

  Hallen


 

  Hallen/gång mellan hallen & köket


   

 Badrum


 

 Vardagsrum


 

  Vardagsrum

  

Vardagsrum/datorhörna 


   

  Vardagsrum/Hundhörna




 Ska försöka komma ihåg att ta kort i köket och Maximilians rum också så slänger jag ut dom imorrn :)



//S

Ovido - Quiz & Flashcards