sarawestelius

Alla inlägg under februari 2011

Av Sara - 24 februari 2011 18:58

Nu är mamma, Uffe, Hampus, Hilma och Tobias på väg ner till oss.   Mamma, Uffe, Hampus & Hilma blir kvar tills på söndag, Tobias skulle ev. åka hem lite tidigare, vi får helt enkelt se hur det blir.   Ska ta och trycka upp luftmadrassen nu tänkte jag, så det inte låter alldeles för mycket ner till grannarna för sent, trycka upp madrassen ? funderar väl ni nu ;) Haha.. Vi har en sån där luftmadrass som man bara behöver trycka på en knapp så pumpas den upp av sig själv.   

 

Ja, nu ska jag sätta igång med det och bädda iordning den så allt är klart.

 

Ha det gott!

 

/S

Av Sara - 22 februari 2011 16:56

Idag har jag bara haft 2 av daghundarna här så det har varit ganska lungt :) Har haft det lite mys med gotta framför tv:n med Micke eftersom han är hemma idag. :) Nu har vi precis kommit hem från att ha hämtat Maximilian på dagis och nu återstår mat :)  Under tiden jag väntar på maten ska jag nog ta och städa lite, det blir så fruktansvärt skitigt så fort när man har massa hundar som går in och ut och så en barnvagn som släpar in en massa grus på det.. Men men, inte så mycket att göra åt, bara att fortsätta städa hela tiden. ;)

 

Så ja, nu ska jag ta tag i det, återkommer! ;)

 

Ha det gott!

/S

 

  

Av Sara - 19 februari 2011 19:02

Medan Micke och Maximilian sitter framför tv:n och glor på hockey så tänkte jag passa på att blogga lite.   

 

Idag har jag städat i köket, skurat av köksluckor och väggar samt tagit tag i disken. Micke har som vanligt tvättat, tur jag har som slipper det, pallar inte att vara nere i källaren. Skitläskigt, varje gång jag är på väg ut därifrån känns det som om det kommer någon bakom mig, så ja, jag klarar helt enkelt inte av att vara där nere. Annars har det itne hänt så mycket idag, Troy kom hit under dagen medan hans matte flyttade, så Alizza har haft kompis att leka med idag.   

 

Igår bäddade vi som vanligt ute vid tv:n, det är så mys att göra det, och det tycker verkligen Maximilian också. Ska sova så inatt också.  Ska bli intressant att se hur Maximilian reagerar nästa helg när mamma, Ulf, Hampus & Hilma kommer, då är det dom som ska sova ute vid tv:n på madrassen.. Det slutar väl med att dom får sova i våran säng och vi sover på madrassen, haha, för Maximilian gillar verkligen när vi bäddar iordning här ute.   

 

Nu ska jag sätta mig med mina pojkar i soffan.   

 

Ha det gott!

 

/S

Av Sara - 18 februari 2011 05:51

Hej hopp! Här sitter jag och som vanligt väntar på daghundarna   Maximilian ligger fortfarande och sover, ser riktigt mysigt och varmt ut i sängen.. Sitter faktiskt och funderar lite på vad Maximilian ska få i present, bilar säger han, men det har han ju så mycket av.    Han kommer garanterat få någon bil i present, men det vore kul att hitta på något annat också, ska kika lite i C i helgen hade jag tänkt, hoppas på att jag hittar något skojigt   Funderar även på att åka till IKEA efter den 25:e och köpa ett bord med stolar & pallar till Maximilians rum;


  

  


  


Tänkte att jag ska blanda färgerna på bordet, stolarna & pallarna   


Nej, nu ska jag göra lite frulle och sätta mig framför tv:n.


ha det gott! 

/S 

Av Sara - 15 februari 2011 07:03

Sitter som vanligt och väntar på att mina daghundar ska komma, alla utom en har kommit redan. :) Maximilian ligger fortfarande och sover, Micke också eftersom han är ledig idag. :) Fan så kallt det är nu, inte så kul när det man gör hela dagarna är att springa ut å in med hundar, ge mig värme nu tack! ;)


Igår var det alla hjärtans dag, det är min och Mickes årsdag på förlovningen, 4 år blev det igår.   Kunde ju inte hitta på något speciellt eftersom Micke jobbade och jag hade mina daghundar, men vi köpte hem lite mys till kvällen. :)


Nu ska jag äta lite frulle, ha det gott!


/S



Av Sara - 11 februari 2011 07:34

Det har ju inte kommit lite snö idag, får väl se om Micke får komma hem något idag, det är ju inte alls säkert med tanke på att han har beredskap från och med att han slutar jobbet idag till på måndag när han börjar igen.. :(


Just nu sitter jag och väntar på att sista daghunden ska komma, Maximilian och jag har nyss ätit frukost och bytt om. Ska bli väldigt intressant att se hur det går för oss på vägen till dagis ;) Haha.


  




/S

Av Sara - 9 februari 2011 15:29

Lyckades att komma ihåg att få med mig kameran ut en gång idag ialf, det är inte ofta det händer. ;) Slänger in lite bilder som jag tog på Alizza :)


  





  


  


/S

Av Sara - 8 februari 2011 06:50

Nu sitter jag som vanligt och väntar på att mina daghundar ska komma, alla utom en har redan kommit, så nu är det full fart.   Maximilian ligger fortfarande och sover, Micke är ledig idag så han ligger också och sover än och det ser väldigt mysigt och varmt ut kan jag säga, skulle gärna krypa ner där igen.    

 

Angående det här med soffköp den här månaden, jag har fått lite beslutsångest, så det kommer antagligen inte bli att vi köper soffa den här månaden, jag ska hinna bli 100 på den jag verkligen vill ha först.   Känner inte att jag har bråttom att köpa ny soffa heller, så då kan jag fundera i lugn och ro för vilken jag verkligen vill ha.   

 

Något som det blir att köpa den här månaden är iallafall presenter till min lilla trollunge som fyller hela 3 år i början av mars! Helt otroligt, han blir så stor, det går så otroligt fort.   

 

Nu ska jag äta lite frukost och göra lite te åt min förbannade hals som gör ont.

Ha det gott!

 

/S

Ovido - Quiz & Flashcards