sarawestelius

Alla inlägg under december 2012

Av Sara - 22 december 2012 06:58

Hej hopp!

Igår var vi och köpte hem julmat, och försökte köpa de sista julklapparna men blev ändå inte riktigt klar, så jag måste in till C idag igen och går inte hem förrän jag är klar, har slut på ide'er men MÅSTE bli färdig idag! Igårkväll gick Micke iväg och köpte en tidig julklapp till hela familjen, ps3, pojkarna blev fast hela kvällen ;)

Micke blev inringd på jobb inatt kl 3:00 och nu sitter jag och väntar på att han ska komma hem igen. Nellie ligger och "pratar" för fullt och Maximilian sover, hunden med;)

Men nu får det nog bli lite frulle!

// S

Av Sara - 11 december 2012 06:05

Halloj!

Sitter vaken med Nellie framför tvn, Maximilian sover fortfarande och Micke är på jobbet. Har sovit i soffan inatt eftersom dom gör iordning sovrummet, hoppas dom blir klar idag!!! Vill sova i min säng, det är fan inget vidare att sova i soffan.

Nu blir det lite frulle för mig innan det är dags att väcka Maximilian:)

//S

Av Sara - 9 december 2012 18:34

Hej hopp!

Idag har vi röjt ut sovrummet inför tapetseringen imorgon, så nu står sovrummet i vardagsrummet ;) haha

Längtar till jul som en tok, finns inget bättre än att se sitt/sina barn öppna julklappar:) super mysigt! Och jäklar vad jag längtar efter att få käka en skinkmacka på julknäcke med slotts starksenap på *dreglar*


//S

Av Sara - 8 december 2012 16:08

Halloj!

Idag har det varit utelek i snön igen, hur underbart som helst:)

Vi ska ju som sagt få nya tapeter i sovrummet på måndag och igår valde vi vilken tapet det blir, och det fick bli lila med nå mönster på:) Så nu sitter jag och kikar efter nya gardiner som passar med tapeterna, så.. Så fort jag kan bestämma mig för några ska jag klicka hem ett par:)


Nu blir det mys i soffan:)

//S

Av Sara - 7 december 2012 17:29

Hej hopp!

Idag har vi varit ute och lekt i snön, hur underbart dom helst, älskar vintern <3 Micke var upp på vinden för att hämta ner våran stora tomte, och upptäcker då att vi haft inbrott i förrådet igen! Fan vad trött jag blir på dessa vidriga folk som inte kan hålla sig borta från andras grejer!!!!

Målaren kom över med tapetböcker idag, så nu har vi valt nya tapeter till sovrummet och på måndag kommer dom och byter, hur Nice som helst!:)

Ikväll blir det mys och gotta framför tvn med pojkarna och lilltjejen, hoppas Micke slipper åka och jobba mitt i allt bara.


//S

Av Sara - 6 december 2012 08:37

Idag blir Nellie 1 månad!! Helt sjukt hur fort tiden går! Känns som det nyss vi kom hem från sjukhuset med henne:)

Maximilian är hemma från dagis idag så nu ska det mysas framför tvn:)

//S

Av Sara - 4 december 2012 12:31

Hej hopp! Igår var det vägning och mätning för Nellie, och hon växer så det knakar! Bvctanten sa att det är rekord hos henne av alla barn, att hon vuxit så fort på så kort tid alltså. :) och så var hon tvungen att fråga om jag hade tillägg, haha :) Vilket jag då inte har.

Och vilken skitdag det blev senare av dagen... Hela jävla Farsta slocknade och blev utan ström, och vi som alltid har så mycket ljus hemma hade jävligt lite SÅKLART! Var utan ström i några timmar, när dom sista ljusen brann så kom ÄNTLIGEN strömmen tillbaka! Snacka om tur:) det var ingen höjdare att springa och byta blöja utan lampor;)


Nu ska jag ta och städa lite sen blir det ut med dogsen!

Ha d gott!

//S

Av Sara - 1 december 2012 19:23

Äntligen är december här, och snön med!! :) Hur underbart som helst!

Idag gick jag, Maximilian och Nellie till en av Maximilians kompisar från dagis och lekte :) Nu sitter vi i soffan och myser, snart är det väl dags att plocka fram nå gotta också ;) Imorgon tror jag bestämt att det blir utelek, dra Maximilian i snowracern och hoppa lite i snön :D UNDERBART MED VINTER!!


//S

Ovido - Quiz & Flashcards